Gulko Gulko

bio-gulko


GULKO


Born in the U.S. artist for 30 years, first Gulko leads a career in Quebec, navigating between the experimental and instituted performance, street theater and modern rituals.
Clown and dancer, he worked with various companies and artists including Mimes Omnibus, Cirque du Soleil (Montreal) Ctibor Turba (Prague) Keith Hennessy (San Francisco) and Jiyu Geki Jyo (Tokyo).

In 1993 he co-founded the collective Pocheros in France, where he became the director scene. In 1998, he created Caha-Cahin that will implant in Marseille in 2001.
Often labeled « provocative » Clip-Clop seeks to provoke thoughts, excitement and laughter. As good circus, we the great gap between international projects and a real presence on the ground. One feeds the other in a back and forth between the intimate and spectacular. Theatre images physical hybrid of circus, dance and music. Orchestration of chaos balance between performance and contemporary folk art. Method for bonding and eclectic aesthetic biting social commentary.

Gulko since 2007 developed a concept of laboratory research space for contemporary circus, Lacrimae, European network, and the establishment of an open, participatory laboratory has the population to connect artistic research with citizen action through the Europe.

www.cahin-caha.com/bio-gulko


GULKO


Né aux Etats-Unis, artiste depuis 30 ans, Gulko mène d’abord une carrière au Québec, navigant entre la performance expérimentale et engagée, le spectacle de rue et les rituels modernes.
Clown et danseur, il travaille avec diverses compagnies et artistes, dont Mimes Omnibus, le Cirque du Soleil (Montréal) ; Ctibor Turba (Prague) ; Keith Hennessy (San Francisco) et Jiyu Geki Jyo (Tokyo).

En 1993 il co-fonde le collectif Pocheros en France, dont il devient le metteur en scène. En 1998, il créé Cahin-Caha qui s’implantera à Marseille en 2001.
Souvent étiqueté « provocateur », Cahin-caha cherche à provoquer réflexions, excitations et rires. En bons circassiens, nous faisons le grand écart entre projets d’envergure internationale et une réelle présence de terrain. L’un nourrit l’autre dans un va et vient entre intime et spectaculaire.
Théâtre d’images physique, hybride du cirque, de la danse et de la musique. Orchestration du chaos en équilibre entre la performance contemporaine et l’art populaire. Méthode de collage et esthétique éclectique pour un commentaire social mordant.

Gulko développe depuis 2007 un concept de laboratoire, espace de recherche de cirque contemporain, LACRIMAE, réseau européen, et la mise en place d’un dispositif de laboratoires participatifs ouverts à la population pour relier la recherche artistique avec l’action citoyenne à travers l’Europe.

www.cahin-caha.com/