JEREMY WADE JEREMY WADE

« ARTICULATION DISORIENTATION » (CANCELLED)


From June 24 to 30th 2013 [Pontempeyrat]Registration deadline: May 28th;
Laboratory proposed by Jeremy WADE
Price (accommodation and full board) 600 euros


Laboratoire Jeremy WADE

PRESENTATION OF LABORATORY

Audience: professional dancers, actors and lovers of all kinds.

NOTE FROM THE ARTIST

« My choreographic technique is an encounter of aesthetic, sociological, and neurological dimensions. I derive movement from intense attention to the multiplicity of impulses in the body that are drawn from neurological processes, social constructions of norm, and aesthetic decisions. The theater is a church for perception. The stage becomes an engine where intersubjective actions/reactions are propelled into space enveloping the audience for maximal sensation and association. »

PROGRAMME OF WORK AND STEPS

“Articulating Disorientation” Workshop (Improvisation/Exploration)

“Articulating Disorientation” is a laboratory that investigates the performative paradox of simultaneous abandon and command.  We navigate multiple means to surrender control of the physical, emotional and behavioral body while scanning, directing and further deconstructing our experience.

The day will consist of a three-hour morning warm up, lunch break and then a three-hour afternoon session. The goal of “Articulating Disorientation” as a whole is to practice navigating and simultaneously rewriting our habits/techniques in order to get a glimpse of becoming other.

We look at performing otherness as a way to sublimate our habitual intention and access a kind of queer phenomenology. The sensation of otherness is an overture for a performer, as well as any trained technician, since discipline often renders the body over coded with patterns and habits. The feeling of otherness opens up new thresholds and strange terrains of sense. This process of mining foreign sensation is generative and this can reciprocate deliciously precarious responses.
We construct queer impossible scores for our selves that bring us closer to strange and allow us to grapple with impossible/untenable space.

Finally when articulating the realms of disorientation we are forced to address a classic performative paradox.  Is it possible for a trained performer who is taught a virtuosic means of physical control, to actually surrender and perform failure on stage? The ways in which to engage this alluring paradox are endless.
I believe that the sublime states found through the practice of deconstructive somatic’s offer perspective towards presence that few other artistic fields can touch upon.

« Let’s go further still, we haven’t found our Body without Organs yet, we haven’t sufficiently dismantled our self. » Gilles Deleuze.

PRESENTATION OF THE ARTIST WORK

« ARTICULATION DISORIENTATION » (LABORATOIRE ANNULÉ)


du 24 au 30 juin 2013 [Pontempeyrat] – Date limite d’inscription: 28 mai (réponse le 30).
Laboratoire proposé par Jeremy WADE
Tarif (hébergement et pension complète) 600 euros


Laboratoire Jeremy WADE

PRÉSENTATION DU LABORATOIRE

Public concerné: danseurs, comédiens professionnels et amateurs de tous genres.

NOTE D’INTENTION DE L’ARTISTE

« Ma technique chorégraphique est une rencontre entre les dimensions esthétique, sociologique et neurologique. Je tire le mouvement de l’attention intense de la multiplicité des impulsions du corps qui sont tirées de processus neurologiques, des constructions sociales de la norme, et des décisions esthétiques. Le théâtre est une église de la perception. La scène devient un moteur où les actions / réactions intersubjectives sont propulsés dans l’espace, enveloppant le public dans une sensation et une association maximales. »

PROGRAMME ET ÉTAPES DE TRAVAIL

Ce laboratoire explore les paradoxes qui naissent de l’abandon et du contrôle simultanés dans la performance.

Nous naviguerons à travers de multiples moyens pour renoncer à tout contrôle du corps physique et émotionnel, lors de la perception, de la direction, de la déconstruction de notre expérience.

L’objectif de «Articulating Disorientation», est de sublimer et de réécrire nos habitudes / techniques afin d’obtenir un aperçu d’une possible transformation vers une phénoménologie Queer.

La sensation de l’altérité est pour l’artiste un moyen d’ouverture, puisque la discipline rend souvent le corps sur-codé par des habitudes. Le sentiment d’altérité ouvre de nouveaux seuils de perception et terrains sensibles.Cette manière de creuser une sensation étrangère est source d’inspiration. Nous construirons des partitions qui permettront de nous débattre dans ces espaces impossibles / intenables.

Quels paradoxes pour la performance de vouloir articuler les endroits de lâcher-prise!
Est-il possible pour un artiste virtuose, de se soumettre et de se permettre un échec sur scène? Les moyens par lesquels s’aborde ce paradoxe séduisant sont infinis. Nous tenterons de les explorer à travers ce stage.

«Allons encore plus loin, nous n’avons pas encore trouvé notre corps sans organes, pas assez défait notre moi. Le corps sans organes, c’est le refus de me voir attribuer des lieux de plaisirs, des lieux d’émotions, des lieux de douleurs.» Gilles Deleuze.

VIDÉO DE PRÉSENTATION DU TRAVAIL DE L’ARTISTE