PAOLA RIZZA PAOLA RIZZA

« QUESTIONING THE WRITING IN THE CREATION OF SOLO AND DUO »


11 to 16 July 2016 [Saint-Julien-Molin-Molette, 42] – 48 hours
Training given by Paola RIZZA

Photo : Richard Lecoq

Photo : Richard Lecoq

TRAINING OVERVIEW

Audience : street performers, circus, performers, actors, puppeteers.

Learning Objectives :

  • Question the place of drama in a creative process
  • Reveal the artistic promises contained in the draft [dramaturgical time]
  • Develop possible translations on the board and / or the track [organic time]

TIES AND DEVICES WORKING STEPS

We plan, through this training, question the place of drama in the process of creating young authors circus, street theater, dance or theater of objects. Paola Rizza accompany five to six teams working at the birth of their project solos and / or duets.

Two time- work will be offered :

First time : Dialectical time – Presentation and discussion of each project.

2nd time : Organic time – Presentation on the set of work being done .

This course provides a balanced alternation between discussions and translations plateau before the [ de ] trainer as to the other teams present. Paola Rizza will be at the service of each project to support and question where writing makes sense, without position as a director or outside eye. The goal is to keep each project its uniqueness . We ask each participant to make us his desire to create and meet upstream to clarify with them the context in which everyone joins.

PRACTICAL INFORMATIONS /
To register for this training, click here
For further information related to rates and possible funding, contact : coordination(at)hostellerie-pontempeyrat.com

« QUESTIONNONS L’ÉCRITURE DANS LA CRÉATION D’UN SOLO ET D’UN DUO »


Du 11 au 16 Juillet 2016 [L’essaim de Julie, Saint-Julien-Molin-Molette, 42], 48H
Stage proposé par Paola RIZZA

Photo : Richard Lecoq

Photo : Richard Lecoq

PRÉSENTATION DE LA FORMATION

Public concerné : artistes de rue, de cirque, comédiens, marionnettistes, danseurs, professionnels.

Objectifs pédagogiques :

  • Questionner la place de la dramaturgie dans un processus de création
  • Révéler les promesses artistiques que contient le projet [temps dramaturgique]
  • Développer les traductions possibles sur le plateau et/ou la piste [temps organique]

DISPOSITIFS TRAVERSÉS ET ÉTAPES DE TRAVAIL

Nous envisageons, au travers de cette [dé]formation, de questionner la place de la dramaturgie dans le processus de création des jeunes auteurs de cirque, de théâtre de rue, de danse ou de théâtre d’objets.

Paola Rizza accompagnera cinq à six équipes qui travaillent à la naissance de leur projet de solos et/ou de duos.

Deux temps de mise au travail seront proposés :

1er temps : Temps dialectique – Présentation et discussion de chaque projet.
2ème temps : Temps organique – Présentation sur le plateau du travail en train de se faire.

Cette formation propose une alternance équilibrée entre discussions et traductions au plateau devant le [dé]formateur comme devant les autres équipes présentes. Paola Rizza se mettra au service de chaque projet pour appuyer et questionner l’endroit où l’écriture fait sens, sans se positionner comme metteur en scène ou œil extérieur. Le but est de conserver à chaque projet sa singularité. Nous demanderons à chaque participant de nous formuler son désir de création et les rencontrerons en amont, pour préciser avec eux le cadre dans lequel chacun s’inscrira.

INFORMATIONS PRATIQUES /
Pour vous inscrire à cette formation, cliquez ici
Pour tout complément d’information lié aux tarifs et financements possibles : coordination(at)hostellerie-pontempeyrat.com